اخبار, مجله

بودجه حوزه های علمیه خواهران یک سوم یک دانشگاه است

به گزارش خبرنگار بنیاد خیرین حوزه های علمیه، امیرآبادی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: تربیت دختران مومنه و مادران آینده کشور را کمترین ثمره تاسیس حوزه‌ های علمیه خواهران در کشور دانست و اذعان داشت: بودجه حوزه‌ های علمیه خواهران با تمام مدارس علمیه فعال آن در سراسر کشور، یک سوم دانشگاه الزهرا تهران است. چنین بودجه ای مناسب حوزه علمیه خواهران نیست.

وی افزود: در سمتی دیگر بودجه جامعه المصطفی با بیش از 50 هزار دانش‌پژوه غیر ایرانی و آشنایی بیش از 300 هزار غیر ایرانی با فرهنگ و ادبیات فارسی، تنها یک بیستم بودجه دانشگاه تهران با 40 هزار دانشجوست.

مصوبات سفر رئیس جمهور به شهر مقدس قم و برنامه های پیرامونی این سفر، ذکر برخی از مشکلات شهری قم در حوزه مسکن و شهرسازی و هجمه‌ها علیه روحانیت و حوزه در فضای مجازی از دیگر بخش‌های سخنرانی دکتر امیرآبادی بود و وی گفت: وضعیت معیشتی طلاب و فضلا اصلا مناسب نبوده و بسیار کمتر از میانگین جامعه است.

وی بر اهمیت تقویت ارتباط مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌ با نمایندگان مجلس و استانداران کشور تأکید کرد و یادآور شد: این تقویت تعامل و ارتباط‌ها، قطعا در برطرف‌سازی مشکلات حوزه‌های انتخابیه بسیار راهگشا بوده و برکات فراوانی را برای ملت خواهد داشت.

دکتر امیرآبادی در بخش پایانی سخنان خود به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان طلاب پاسخ داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =