اخبار, مجله

همکاری بنیاد خیرین حوزه با خیر ماندگار

به گزارش معاونت رسانه بنیاد خیرین حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فخر روحانی، مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه، یکشنبه 5 دی‌ماه در نشستی مشترک با حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی، مدیرعامل بنیاد آلاء و حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، مدیر مجموعه خیر ماندگار حضور یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی مدیرعامل بنیاد آلاء در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر مؤسسه بین‌المللی المرتضی(ع) و مرکز نوآوری آلاء دو مرکز از مراکز تابعه بنیاد آلاء هستند که در زمینه‌های علمی و پژوهشی ارتباط خوبی را با بدنه حوزه علمیه برقرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تمایل در بنیاد آلاء وجود دارد که بتوانیم با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح در زمینه فعالیت‌های علمی مشترک همکاری‌هایی را با بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه به انجام برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از طلاب کشورمان با شهریه حداقلی و زیر خط فقر عزتمندانه زندگی می‌کنند آمادگی داریم تا در زمینه ارایه خدمات طب حمایتی تسکینی و یا کمک در تهیه بعضی از اقلام ضروری، همکاری داشته و خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، مدیر مجموعه خیر ماندگار نیز در این نشست مشترک اظهار کرد: خیر ماندگار شعار خود را «انجام امور خیر اولویت‌دار بر زمین‌مانده» تعیین کرده و در این راستا می‌کوشد با مطالعه علمی و تولید دانش، نسبت به: هدایت خیران و واقفان به سمت اولویت‌های خیر، مهارت‌افزایی جهت مدیریت بهینه امور نیکوکاری و فرهنگسازی در زمینه تعمیق و گسترش کار خیر اقدام کند.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم یکی از رسالت‌های روحانیت در طول تاریخ شیعه، همواره رسیدگی به مسائل اجتماعی و مشارکت و پیشگامی در امور خیر بوده است که امروز هم باید ادامه پیدا کند و تقویت شود. از سوی دیگر، روحانیت نیز در طول تاریخ همواره از دولت‌ها استقلال مالی و فکری داشته و همین امر در پیروزی انقلاب اسلامی نیز مؤثر بود.

مدیر مجموعه خیر ماندگار تصریح کرد: لذا از این حیث، همکاری با حوزه بسیار حائز اهمیت است و امکان تعریف فعالیت‌های مشترک علمی، برنامه‌های مهارت‌افزایی در زمینه نیکوکاری و … با بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه وجود دارد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین فخر روحانی، مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این بنیاد در تابستان سال جاری با تدبیر حضرت آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و پیگیری مجدانه ایشان آغاز به کار کرد.

وی افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب نیکوکاران و نیک‌اندیشان در تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه، اشاعه فرهنگ اسلامی وقف و باقیات‌الصالحات، ایجاد زمینه‌های مناسب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهت تقویت و استمرار حمایت‌های خیران و واقفان از حوزه‌های علمیه و ایجاد همگرایی بین خیران در حمایت و تأمین حوزه از مهم‌ترین اهداف این بنیاد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فخر روحانی تأکید کرد: رویکرد اصلی بنیاد، فعالیت علمی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی در امور خیرِ مربوط به حوزه است و گرچه در صورت ضرورت، در زمینه کمک‌های معیشتی و سلامت به طلاب نیز همکاری‌هایی را جذب می‌کنیم اما با تأسیس دفاتر شعب استانی، اصل فعالیت خود را بر مبنای تعمیق عالمانه کار خیر قرار داده‌ایم.

در ادامه این جلسه، محمد طاهانژاد، مسئول آکادمی خیر ماندگار، مجید ولی‌محمدی، مسئول سامانه خیر ایران ودکتر حمید حاجی‌ابراهیم، مسئول واحد ارزیابی خیریه‌ها به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =